17 Nisan 2012 Salı

Belçika Çikolatası

Geçenlerde Belçika'ya yolum düştü, ve tabi ki çikolata üzerine inanılmaz tespitler yapmaktan geri kalmadım. En en sevdiğim Pierre Marcolini idi. Yolunuz düşerse nolur uğrayın hatrım kalır, bayıldım bayıldım!

Çikolataları inanılmaz lezzetli, geleneksel çikolatacılığın ötesine geçmiş. Görsellikte muazzam önemli tabi konu çikolata olunca ama örneğin bazı çikolatacılar da vardı çikolatanın görselliği değil tadı önemlidir diyerekten çikolatalarını daha farklı bir konseptte sunuyorlardı. Buna örnek olarak Neuhaus'u verebilirim, onların uzmanlık alanı ise pralin çikolatalar.

Belçika Çikolatasında Top 5'i açıklıyorum:

Pierre Marcolini,
Laurent Gerbaud Chocolatier
Belgian Gourmet
Neuhaus
Corne Port-Royal


Olur da yolunuz düşerse benim sıralamam budur.

Pierre Marcolinin ayrıca pastahane tarzı pastalar sattığı bir ayrı dükkanı daha var ne yapın edin orada sıcak çikolatanın tadına bakın.

İstanbul'da sıcak çikolatanın piri J'adore Chocolatier ise Belçika'da kesinlikle Pierre Marcolini.

Turistim tabi ben orda, fotoğrafsız olur mu?
Bir Japon kadar olmasa da fotoğraflar çektim elbette.


Belgian Gourmet


 Böyle açık büfe gibi gezerken poşetlere istediğiniz kadar doldurabiliyorsunuz, eğlenceli bir konsept olmuş. Hem onlar için kolaylık, hem biz de ne desek derdimizi nasıl anlatsak derdinden kurtulmuş oluyoruz. Sevdim ben sevdim.


 Malum Belçika'nın başkenti Brüksel'in simgesidir bu işeyen çocuk heykeli, onu çikolata çeşmesine çevirerek güzel bir yorum katmışlar. Gülümsettiler. :)



Pierre Marcolini




Malumunuz önceden de söylediğim gibi Pierre Marcolini benim favorimdi, o kadar gözlerim kamaşmış olmalı ki sağa sola bakmaktan adam akıllı fotoğraflar çekememişim. Minik pastaları da inanılmaz sevimli durmuyor mu?


Vee Paskalya!

Paskalya tatilinde gittiğim için diğer çikolatacıların çok fazla fotoğrafını çekemedim çünkü hepsinin dekorları yumurtalarla bezeliydi, en sevdiğim fotoğrafta bu. Vitrinin camından yansıyan muhteşem meydanın silueti ve yumurtadan çikolatalar tavşanlar.

Benim gibi bir çikolata düşkünü için ne derece tatlı bir tatildir tahmin edebilirsiniz. Giderseniz ayrıca mutlaka meyve aromalı biraları denemelisiniz. Birayı sevmeyene bile bira göbeği yaptırır :) Vişneli, frambuazlı, çilekli her türlü meyveli biraların içimi inanılmaz keyifli.

Başka başka..

Bir çikolata blogcusundan bu kadar;
şehir ile ilgili herhangi bir sorunuz olursa cevaplamaya hazırım.

Blogumuzun bir kaç yazarı olacak, ben kendi yazılarımı D. olarak imzalayacağım bunun dışında ana kraliçe var, onun olur da söyleyecekleri olursa burdan iletecektir. Bu kadar açıklama yeter.


D.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder